2010. január 3., vasárnap

Töki pompos, kenyérlángos




Régóta szerettem volna kipróbálni ezt a receptet, ennek is eljött az ideje. Nagyon szeretem a pompost és kézműves vásárokon régebben mindig ettünk a párommal. Most barátok jöttek hozzánk és megígértem , hogy sütök nekik. Annyit mondhatok, hogy nem sok maradt belőle. :-)

Hozzávalók:

50 dkg liszt
3 közepes burgonya
2,5 dkg élesztő
2,5 dl langyos víz
1 kk. cukor


A tetejére:

3 dl tejföl (a recept 2 dl ír)
3 gerezd fokhagyma, zúzva
3 fej lilahagyma
20 dkg reszelt sajt
30-40 dkg húsos szalonna

A krumplit meghámoztam, kockára vágtam és sós vízben megfőztem.
Az élesztőt feloldottam a 2,5 dl langyos, cukros vízben.
Miután a krumpli megfőtt, áttörtem és az élesztős vízzel együtt a liszthez kevertem és sóztam. A tésztát jól összedolgoztam és 1 órára langyos helyen kelesztettem.
Miután megkelt, tűzhely méretű tepsibe tettem és szétnyomkodtam, hogy mindenhol egyforma vastagságú legyen a tészta. A tetejét villával egy kicsit megszúrkáltam és
előmelegített (175 fokos/ gáz 7-es fokozat) sütőben elősütöttem. (A teteje szilárd legyen.) Kb. 5 perc.
Kivettem a sütőből és a tetejét megkentem a fokhagymás tejföllel,rátettem a felkockázott szalonnát és a felkarikázott lilahagymát és a tetejét megszórtam a reszelt sajttal.
Kb. még 10-15 percig sütöttem.

Forrás

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom volt a pompos, megyünk legközelebb is falni!

    VálaszTörlés
  2. Basszus erről lecsúsztunk! :) De nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés