2010. január 3., vasárnap

Kukorica kenyér




Ezt a receptet egy szakácskönyvből lestem ki. Kicsit izgultam , hogy milyen lesz mert elég ragacsos volt a tészta, de a végeredmény magáért beszél. Őzgerinc formában sütöttem, mert amiben a kenyeret szoktam azt ehhez a tészta menyiséghez nagynak gondoltam. Ezt a formát kari ajándéknak kaptam úgyhogy ideje volt kipróbálni. :-) Pont 3/4-ig lett tele, így még kelhetett a tészta.

Hozzávalók:

17,5 dkg kukoricaliszt
12,5 dkg liszt
2,85 dl natúr joghurt és tej keveréke
2 tojás
1 ek. sütőpor
1 ek. cukor (én felet raktam)
1/2 tk. só
4 ek. olívaolaj

A hozzávalókat összekevertem. A formát kivajaztam, liszteztem. Magokat szórtam az aljára (lenmagot és szezámmagot), és beleöntöttem a formába a tésztát. A recept 25-30 perc sütési időt ír, én tovább sütöttem, mert mindig attól félek, hogy nem sül át. Gyorsan elkészíthető recept szerintem érdemes kipróbálni.

Forrás: Sütés-főzés nagykönyve Kossuth Kiadó, 2009

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése