2010. március 27., szombat

Zsemlék






Elfogyott itthon a kenyér és mivel elfelejtettem venni ezért csináltam ezeket a kis zsömle utánzatokat. Kicsit időigényes a sok kelesztés miatt, de jól sikerült. Az eredeti recepten itt is ott is kicsit változtattam, egészségesebbre variáltam. :-)

Hozzávalók 16db-hoz:

675g fehér kenyérliszt (nálam fele fehér fele teljes kiőrlésű)
7g szárított élesztő
2 ek olívaolaj
1 tk durva tengeri só+ a tetejére ( én ezt kihagytam helyette szezámmag került rá)
1-1 tk piros és zöld színű bors (ez is kimaradt :-) )
1 tojás a tetejét lekenni
500 ml víz

Tálba tettem a lisztet, az élesztőt, a sót (sima sót használtam nem nagy szeműt), jól összekevertem, majd mélyedést vájtam és beleöntöttem az olajat és 500ml vizet. A recept nem írt magokat, de én tettem bele a tésztába lenmagot és szezámmagot is. Lágy tésztát gyúrtam és kevés olajjal kikent tálba raktam keleszteni. Duplájára kelesztettem és utána kb. 5 percig kissé lisztezett deszkán átgyúrtam, majd ismét kelesztettem. Amikor duplájára dagadt akkor kb. 1 percig kigyúrtam belőle a levegőt és 16 részre osztottam és zsemlét formáltam belőle. Kikent sütőlemezre raktam úgy, hogy ne érjenek egymáshoz, mert még 30 percig keleszteni kell ismét. Ez a rész nekem nem nagyon jött össze, legközelebb még távolabb kell tenni őket egymástól mert összekeltek. Hát mit csináljak nekik is összebújva a legjobb. :-) A sütőt előmelegítettem, a zsömik tetejét megkentem a tojással, a tetejére szezámmagot szórtam és 35-40 perc alatt megsütöttem őket. Elvileg le is lehet fagyasztani, de ezt nem próbáltam ki.

Forrás: Sütés-főzés nagykönyve Kossuth Kiadó, 2009

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése