2010. március 6., szombat

Túrógombóc másképp






A héten nem nagyon volt időm főzni, de azért összehoztam ezt a gombócot. Anyukámnak szerettem volna vele kedveskedni , egyébként a recept is tőle van. Elég egyszerű és gyors recept.

Hozzávalók:

búzadara
tej
túró
vanillincukor
zsemlemorzsa
vaj
valami édesítő, én nyírfa cukrot használtam

Tejbegrízt főztem (nem hígat), hagytam kihűlni, majd mikor kihűlt hozzákevertem a túrót és édesítettem. A zsemlemorzsát egy kevés vajon megpirítottam és beleforgattam a vizes kézzel formázott gombócokat. Ezzel kész is. Arányokat azért nem írtam a hozzávalókhoz, mert attól függ ki mekkora adagot szeretne.( Én fél liter tejből és 25dkg túróból készítettem).

3 megjegyzés:

  1. Hűű ez nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  2. Képzeld itt nincs "igazi" bűzadara, legalábbis eddig még nem találtuk meg. Vannak ötleteink, de semmi sem az igazi. :(

    VálaszTörlés
  3. Érdekes és akkor mit használtok helyette?

    VálaszTörlés