2010. február 20., szombat

Csak természetesen....






Már régóta kiakartam próbálni a mosódiót és végre eljött a pillanat. Annyi jót olvastam róla gondoltam én is bizonyosságot szerzek. Igyekszem óvni a környezetemet, szelektíven gyűjtöm a szemetet, nem öntöm az olajat a lefolyóba, nem dobom ki a használt elemet a kukába csak a kijelölt helyre stb.
Most pedig a mosás terén szeretnék újítani, már csak azért is mert rengeteg vegyszert használunk nap mint nap.
Érdekes, hogy mindig a régi, ősi dolgokhoz nyúlik vissza a mai kor embere bármilyen területet is nézzünk ,(pl: természetgyógyászat, biotermékek stb.) ezek azok amik igazán magukban hordozzák az értékeket, tiszták maradtak, nem gén kezelt, manipulált, vegyszermentes termékek. Manapság elég sok bőrbetegségről, allergiáról hallani és ezért is jó ha megpróbálunk ezekből az egyszerű dolgokból visszacsempészni napjainkba is valamit. Azt olvastam, hogy Indiában és Nepálban már évszázadok óta természetes tisztítószerként alkalmazzák a mosódiót. A kioldást követően megköti és a vízben tartja a koszt, megakadályozva, hogy az újra lerakódjon. Bármilyen ruhát lehet vele mosni 40-90 fokon, selymet és gyapjút is. Egyenlőre egy próba csomagot vettem ami 3 dkg és 400-500 ft közötti áron mozog. Nem olcsó, de megérte. Egy mosáshoz 4-6 db félbevágott héj szükséges, amit kis zsákocskába téve a mosódobba kell rakni a ruhák közé. Ha alacsony hőfokon mosunk vele, akkor 3szor is fel lehet használni és hogy az illat is meglegyen néhány csepp aromaolajat lehet tenni az öblítős rekeszbe.
Ami legjobb az egészben, hogy nem szennyezi a környezetet, nem leszünk tőle allergiások és ezáltal jobban is fogunk aludni mert megnyugodhatunk, hogy ma is tettünk valami fontosat magunkért és a Földért. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése