2010. február 17., szerda

Saját nevelés....






Szeretem a fűszereket. Néha megpróbálkozom egy-egy élő fűszernövény vásárlásával, de sajnos nem mindig bírják a panel klímát. Jelenleg egy rozmaringot, mentát, snidlinget, erős paprikát és bazsalikomot nevelgetek a konyha ablakban, amit a szüleim kertjéből kunyiztam. Ez utóbbinál próbáltam ki a szárítást. Olyan szépen fejlődik, hogy mindig le kell csipdesnem a hosszú hajtásokat amiket persze nem tudok azonnal felhasználni, ezért egy tányérra raktam és csak hagytam megszáradni, majd összemorzsoltam és beletettem az üvegbe. Hogy ez nem jutott előbb eszembe?!!!! Ráadásul sokkal frissebb illata van mint a bolti változatának. Szeretnék majd még medvehagymát, citromfüvet, majoránnát, oreganot, kakukkfüvet és levendulát is csak még olyan helyet kell nekik keresnem ahol jól éreznék magukat.

4 megjegyzés:

  1. Hol lehet ilyen fűszer címkét venni, ami az üvegeden van???

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van pár fűszernövényem az ablakban. Arra kell figyelni ha mentát veszel akkor azt ne ültesd a többi közé mert kinyír maga mellett mindent, ezt sajna megtapasztaltam. Én is ugyanígy szoktam tartósítani a fűszereket, plusz annyit szoktam hogy csinálok saját fűszerkeveréket.
    Nekem egyébként a "bolti" növénykék is megmaradnak, csak annyi a titok hogy mikor megveszed át kell ültetni egy másik, kicsivel nagyobb friss földet tartalmazó cserépbe. Így van már nekem több mint egy éves tesco-s bazsalikomom, kakukkfüvem és rozmaringom.

    VálaszTörlés
  3. Szuszkó, azt hiszem ez egy régi praktikában volt.

    VálaszTörlés