2010. február 28., vasárnap

Fokhagyma leves






Ezt a levest egyszerűen nem lehet nem szeretni. :-) Legalábbis aki a fokhagymát szereti annak ez kötelező. Őszintén bevallom én régebben annyira nem rajongtam érte, de most már megszerettem. A recept egy barátnőmtől van, aki szülinapi vacsorát tartott a tiszteletemre és akkor készítette ezt el aszalt szilvával töltött csirke és rizs/krumplipüré valamint párolt káposzta társaságában. Mennyei volt.
Íme a recept...

Hozzávalók:

1.5 l víz
3 erőleves kocka (én csak 2 raktam bele)
10-12 gerezd fokhagyma
fél teáskanál majoranna
őrölt bors
1 kis doboz tejföl

A 1,5 liter vízbe beletettem a 2 erőleves kockát, a fokhagymát, a fél teáskanál majoránnát, őrölt borsot. Felforraltam, majd forrástól számított 15 percig főztem. Ezután a fokhagyma gerezdeket kivettem és a tejföllel összeturmixoltam. A tejfölös-fokhagymát visszakevertem a levesbe.
Pirított kenyérkockával és reszelt sajttal megszórva még kicsit felturbózhatjuk, de anélkül is nagyon finom.

Forrás: Feje főz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése