2010. február 12., péntek

Mini sajtos hajtovány






Szerintem ezt a péksütit elég sok blogtársam kipróbálta már. Először Limaránál bukkantam rá, de végül a MohaKonyha féle verziónál maradtam.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 ek.burgonyapehely ( elhagyható)
1 ek.só
1 kk.cukor
1 dl olaj
350 ml tej
2,5 dkg friss élesztő
csipet aszkorbin (ezt kihagytam)

kenéshez:
10 dkg puha vaj
1 tojás fehérje
1 kk. só
egy csokor petrezselyemzöld aprítva
esetleg 1-2 gerezd fokhagyma préselve

szóráshoz:
reszelt sajt
sonka

A tésztának valót összegyúrtam és duplájára kelesztettem. Amíg kelt, addig összekevertem a rákenni valót: a vajat, a sóval, a fehérjével, petrezselyem zölddel és a fokhagymával. A sajtot lereszeltem.
A megkelt tésztát 4 részre osztottam és egyenként téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem a krémmel, megszórtam reszelt sajttal és feltekertem őket.
A hosszú rudakat trapéz alakúra vágtam és sütőpapírral bélelt tepsire tettem keleszteni még egy fél órát. A tetejét lekentem tojássárgával, megszórtam sajttal és szezámmaggal. Előmelegített sütőben fél óra alatt készre sütöttem.

Forrás: Limara, MohaKonyha

1 megjegyzés: