2012. december 21., péntek

Szilvalekvárral töltött mézes puszedli csokimázzal

Imádom a boltban kapható mézes, csokival bevont puszedliket. A neten rátaláltam erre a receptre és nagyon finom.
Hozzávalók:
35 dkg liszt (nálam finomliszt és teljes kiőrlésű keveréke)
5 dkg barna cukor ( ezt elhagytam, 1 kanál nyírfacukrot tettem helyette)
12 dkg méz
2 db tojás
2 ek. víz
3 ek .olaj
1 tk.szódabikarbóna
1 ek. mézes fűszerkeverék
csipet só
és én raktam bele egy kis fahéjat és reszelt citromhéjat.
Töltelék:
szabolcsi szilvalekvár
Teteje:
csokimáz

A tojásokat a sóval, mézzel, cukorral, vízzel és olajjal habosra keverjük. Hozzáadjuk a szódabikarbónával és a mézes fűszerkeverékkel elkevert lisztet. Gyorsan összedolgozzuk. (Lágy tésztát kapunk, ha túl ragacsos  akkor lisztet adunk hozzá). 1 órára a hűtőbe tesszük, majd kivéve golyókat formálunk belőle, kilapítjuk beletesszük a tölteléket és ismét golyót formázunk.
180 fokra előmelegített sütőbe 12 percig sütjük, hagyjuk kihűlni, majd csokiba forgatjuk. 18-20 db lett belőle és eléggé megdagadt, úgyhogy legközelebb kisebbre próbálom formázni.

Nekem kicsit berepedt a teteje, de szerintem azért, mert tovább sütöttem, mint az előírt, de a lekvár nem folyt ki belőle. :)
Nagy sikert arattam vele. :)

Forrás:Nosalty

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése