2010. december 31., péntek

Spenótos pite






Kicsit elegem volt a húsból és a káposztából, valami zöldségesre vágytam, ezért készült ez a spenótos pite. Kicsit féltem, hogy a páromnak ízleni fog-e a dolog, mert nem szereti a spenótot, de jelentem, mindketten átmentek a vizsgán. :)

Hozzávalók:

A tésztához:
25 dkg liszt(nálam kukorica és finomliszt keveréke)
10 dkg hideg vaj
2-3 dkg sajt(nálam parmezán)

1 tojás
hideg tej

Ezeket gyorsan összedolgoztam és fél órára a hűtőbe tettem és elkészítettem a spenótos öntetet.

45 dkg spenót (nálam fagyasztott)
15 dkg juhtúró
1 tojás
2 dl főzőtejszín
fokhagyma ízlés szerint
reszelt sajt

bors

A spenótot kiolvasztottam és gázon elpárologtattam a levét. Mikor kihűlt, belekevertem a juhtúrót, a tojást, a tejszínt, reszelt fokhagymát, ízesítettem sóval, borssal.( Kevés só kellett bele mert, a juhtúró elég sós volt.)
A formát kivajaztam, liszteztem és a kinyújtott tésztát beleraktam, úgy hogy túllógott a formán. Ráöntöttem a tölteléket, sajtot reszeltem a tetejére, visszahajtottam a kilógó tésztát és előmelegített sütőben 45 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése